Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 25 augusti 2010

om skrivande och saknad

Idag har det inte blivit skrivit så mycket. Tre sidor ungefär. Igår hade jag dock en bra dag och klämde ur mig lite mer än tio sidor. Jag börjar kunna ana ett färdigställande. Men samtidigt växer bokehela tiden. Sidokaraktärer får mer och mer kött på benen och egna agendo. I och för sig är det bra. Det ger mer dimensioner till storyn. Jag har börjat hänga upp mig på ord. Ett ord i synnerhet. Jag kunde inte hitta det och var tvungen att skriva "fördomsfull" fast det inte var det ord jag var ute efter. Var finns ordjouren när man behöver den?

En annan sak man kan skriva om är vår ena katts nya separationsångest som har uppstått sen de spenderade en vecka på pensionat. Är jag inte i närheten eller inte hemma så mjauar hon förtvivlat. Det räcker att man går på toaletten för att hon ska sitta utanför full av saknad. Vart jag än går måste hon vara i samma rum. Det är lite gulligt men lite jobbigt också. Det avtar nog får jag hoppas.

2 kommentarer: