Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


söndag 21 augusti 2011

Minnen och sol.

Igår, uppe vid Pålsjö slott samlades en skara människor som har det gemensamt att de alla tog studenten från Rönnowska skolans medieprogram 1999. Jag var en av dem.

Gamla vänner och klasskamrater som försvann lika mycket som jag gjorde det för dem hade en riktigt fin picknick i solskenet. Vissa av dem har man träffat några gånger i och för sig men det är alltid kul att ses.

Även om jag inte hörde ett enda Tomas Ledin-citat (Vad gör du nu för tiden, varför hör du aldrig av dig?) så var det självklart så snacket gick. Alla var ju nyfikna. Vem jobbade inom media? vad gjorde man annars? Hade man familj? Barn? Var bodde man?




Tiden hade gått men alla såg på något sätt ändå likadana ut, trots att det är tolv år sedan man sågs sist. Folk började droppa av en efter en och till slut var vi ett gäng som begav oss till The Tivoli. Vi åt och drack ett par öl och så började folk droppa av igen så smått. Vi sista sju gick när artonåringarna började invadera stället. Vi gick när de tretton år yngre versionerna av oss hade stått i kön utanför och tryckt. Man blir onekligen äldre. Till alla gamla klasskamrater: Det var otroligt kul att ses...


Följ min blogg med bloglovin

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig klassträff!

    SvaraRadera
  2. Det var väldigt trevligt. Jag tycker du ska söka dig till tidningar eller liknande för du har ju helt klart skrivandets gåva. Lycka till!

    SvaraRadera