Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


fredag 23 september 2011

En serie serier.

Höstsäsongerna av tvserier har dragit igång. Det finns ett antal jag följer och jag hittar då och då någon till.

How I met your mother, Big bang theory, NCIS, Castle, Warehouse 13 och Doctor Who är de serier som jag just nu följer. Jag slukade mig även igenom första säsongen av Lost Girl, vars andra säsong nyss har börjat. Alla som rollspelat Changeling kommer känna igen väldigt mycket.

Det handlar om Bo, en Succubus som hela sitt liv trott att hennes beröring varit dödlig, som får kontakt med en hel värld av fae, dolda ibland oss människor. De försöker få henne att välja mellan den ljusa och den mörka sidan. Givetvis gör hon inte det. I mitten, tillsammans med sin sidekick löser de problem åt fae som kanske inte kan vända sig till sina överordnade och söker samtidigt efter Bos ursprung.

Det låter lite lökigt. Det är lite lökigt också men man kommer in i det. Och som rollspelare är igenkänningsfaktorn hög. Och det är ju lite kul.

Det har också börjat en serie som heter "The playboy club." Jag såg de första tjugo minuterna och sedan skummade jag igenom resten. Det var inget som tilltalade mig alls. En serie som försöker plocka upp lite av Mad Men-vibbarna förmodligen. Och så har det börjat en ny Charlies Änglar-serie. Där tittade jag också tio minuter innan det dåliga skådespelandet och menlösheten i det hela sköljde över mig och jag struntade i det.

Jag har sex serier jag följer. Sju... Jag och en vän har börjat beta av Babylon 5. (Bättre sent än aldrig) Och så tänkte jag ge Boarwalk Empire ett nytt försök. Jag kom av mig när det gick.




Följ min blogg med bloglovin

1 kommentar: