Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


fredag 3 augusti 2012

Båtresan som inte blev av

Jag hade tänkt åka ut med Briggen Tre Kronor i ett par timmar från Helsingborg idag. Tji fick jag. Man skulle ha förbokat. Lagom till att jag lämnade kajen såg jag upp mot en mulen himmel och tänkte att det kanske var bäst ändå att jag blev i land.

Jag fick nästan kalla fötter på väg ner till hamnen. Jag tvivlade och tänkte att det kanske inte var så kul att göra ensam ändå. Upplevelser blir ju lite bättre när man delar dem med en vän. "Minns du när vi..." låter bättre än: "Nu ska jag berätta om när jag..." Eller så är båda bra och väldigt olika.

Jag bestämde mig för att låta mig uppleva något extra utan att vara beroende av en annan som delade upplevelsen med mig. Men upplevelsen uteblev. Nu sitter jag och tar en fika istället och ska sedan söka upp något annat spännande.


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar