Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 8 augusti 2012

Framtidens OS. En dröm?

Jag läste en artikel i en tidning för ett tag sedan att OS en gång för länge sedan innehöll grenar som konst och pudeltrimning. Man skrattade lite grann. Pudeltrimning. Som om det skulle vara något att ha i OS... Men så tänkte jag till. Det finns ju fler som jag som tycker att all denna idrott förstör några veckor vart annat år med all mediaockupering. Varför då inte inkorporera en massa andra saker som folk älskar in i OS som redan bedöms och tävlas i? Och varför inte göra OS till ett internationellt jippo istället för att ett land åt gången ska stå för hela kalaset?

Varför inte införliva grenarna konst och arkitektur igen? Varför inte bowling, agility, minigolf (förlåt... Bangolf...), schlagerfestivalen, starcraft, billackering, armbrytning, sten-sax-påse, ölhävning, warhammer40K med flera?

Jag förstår att detta blir för mycket för ett tvbolag att hantera. Alla bolag kan istället bjuda på vilka grenar de ska sända. Eller till och med ha speciella OS-kanaler så att inte allt annat får stå åt sidan bara för att en nation helt plötsligt ska låtsas att de bryr sig ett skvatt om simhoppning.

Jag vill se ett os med större diversitet. OS är för folket och folket bryr sig om en jävla massa saker annat än sport. Det är också ett sätt att kanske tänka att man kan bli bäst på något och en hjälte utan att kunna hoppa högst eller springa fortast.



Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar