Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 1 augusti 2012

Dra på trissor

Idag var jag ute på stan, satte mig på ett café och läste en stund och gick sedan en liten promenad. Under promenaden fick jag ett infall och köpte mig en trisslott tillsammans med drickan jag egentligen gick in i butiken för att köpa.

Såklart vann jag ingenting. Men jag kunde ju ha gjort det. Men jag undrar lite för mig själv om jag använder mig av hittepåmatematik, inbillningsstatistik och osannolikhetslära om chansen att vinna ökar marginellt om jag alltid köper lotter på olika ställen, eller om jag köper mina lotter i samma butik varje gång.

Förmodligen spelar det ingen roll. Det handlar om så små chanser att matematiken är så högt över mitt huvud att jag skiter i att räkna och går rakt in i övertrons sumpmarker. Jag får utveckla ett system av ritualer och metoder att skrapa för att öka de inbillade chanserna att bli miljonär.

Eller så får jag spara mina pengar istället...


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar