Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


måndag 4 juni 2012

God Bless America?

Igår såg jag den här filmen:


I allt övervåld är det ändå så att man relaterar för man har ofta stört sig på många av de typer som Frank och Roxy dödar i filmen. Nu säger jag inte att folk som pratar i mobiltelefon på bio och folk som protesterar mot homosexualitet i guds namn bör skjutas. Men jag har ofta önskat att de bara kunde försvinna. Eller vakna upp en morgon och inse vad fan de håller på med och sluta med det.

Filmen ställer också frågan varför vi har blivit ett samhälle där snackisen inte är vem som presterat vad, eller skapat eller lyckats med något... Istället fylls våra liv av dryga toppmodeller, kändisar som visat skrevet, folk som äter gult snö, och så vidare... Och vart är ett sånt samhälle på väg

När jag ser filmen tänker jag på filmer som Falling Down, Idiocracy och Super.


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar