Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 20 mars 2012

Saker som sker.

Det var dagar och dagar sedan jag skrev sist. Så vad har skett i Sverige sedan Schnappi satte sig i skallen?

Det var schlager, separationer, skitsnack, S-toppar vars siffror stiger. Det har varit skor och såpor, skratt och eventuellt nån samhällsdebatt. Och så händer det visst nåt i Syrien.

Det händer en hel del. Det är harang efter harang om han och hon och Härliga eller Hemska Hen. Det är hetsjakt på häxor eller hetingar i håriga armhålor. Det händer en hel del. Man hänger inte med.

Och det är film om Kony som sprids på fejjan. Och filmer om filmen om Kony som också sprids på fejjan bland alla bilder på middagar och kartor med peppigt publicerade löparrundor.

Jag är beredd att hålla med den Svenska Björnstammen när de sjunger: "Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer och längtar efter någon som kan rädda mig." Allt snurrar på och man hinner liksom inte få grepp om något innan verkligheten hetsar upp sig upp över öronen om nästa sak. Må den vara viktig eller må den vara triviell men ta mig fan om inte den också är på liv och död.
Jag blir lite yr och det bästa sättet att slippa yrsel och kräkreflexer är att hoppa av karusellen. Jag har inte ens hoppat på men bara att se den gör mig lite svajig på ett inte underhållande sätt.

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar