Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


måndag 9 juli 2012

Kalle och Hobbes falska slut

Sista strippen med Kallo och Hobbe publicerades den 31 december 1995. Sen gick Bill Watterson i pension. Det har jag vetat ett tag. Jag har läst en hel del Kalle och Hobbe i olika serietidningar och album och den börjades ritas i slutet av 1985 så det finns en hel del att plöja igenom.

Men häromdagen dök det upp en bild som sades vara den sista strippen av Kalle och Hobbe innan den lades ner. Och den gjorde mig ledsen.


Men är det något man har lärt sig så är det att ingenting är som det verkar vid första ögonkastet när det kommer till internet. Så innan jag skrev om det så gjorde jag lite faktakoll. Som sig bör. Och detta gjorde mig gladare för den sista strippen som Watterson gjorde innan han lade ner pojken och hans tygtiger var denna:



En betydligt mer upplyftande och inspirerande seriestripp. Nu lättade en liten sten från mitt hjärta.

Följ min blogg med bloglovin

1 kommentar: