Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 17 juli 2012

Nämen! Det såg jag inte komma!


Det finns en dryck som tydligen har varit oväntad sedan 1783. Oj vad oväntad den är. Om man köper den och visar för andra vad man köpt så kommer de utbrista i ett förvånat: "Vad är det? Har du köpt schweppes? Det trodde jag aldrig om dig!" Då kan man som Uma se lite förnurlig ut och fnittra lite sådär sovrumsaktigt och fråga vad de förväntade sig egentligen.





De förväntade sig allt utom just schweppes såklart. Coca cola, pepsi, kranvatten, fernet, hästurin, melonsaft, tåsvett, whiskey, cognac, rödvin, granatäppeljuice, tårar från en häxa, ja i stort sett allt förutom denna dryck. Den har ju trots allt varit oväntad i snart 230 år. Det är jättelänge. Det är så oväntat att om jag hade köpt hem en 1,5-litersflaska varje dag i ett år så hade Leona fortfarande blivit överraskad den 18 juli nästa år.

"Vad är det du köpt hem? Schweppes idag? Nämen, det hade jag aldrig trott!"




- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar