Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


söndag 5 september 2010

Angående tandkräm

Jag är en sån som adrig har samma tandkräm två gånger i rad. Såvida inte det har varit nån slags erbjudade och man fått köpa två stycken billigt. Jag reflekterade över detta i går kväll med tandborsten i munnen.

Alla tandkrämer ser i stort sett likadana ut och har likadana namn. Allt går i en färgskala från turkost till blått med inslag av rött och grönt. Allting har med fresh, ultimate, cleansing, mint, fluor, extreme, whitening, Yeah!, WOW! och Herrejävlar att göra.

Hur ska jag som konsument kunna plocka samma tandkräm två gånger utan att ha med mig min tomma tandkrämstub till affären för att jämföra? Den förra tandkrämen vi hade smakade riktigt gott. När den var slut stod jag i butiken framför hyllan med dessa i mitt sinne hundratals olika märken som är så lika ändå. Vilken var det nu vi hade hemma? Ingen aning. Jag fick chansa. Det blev fel. Men vadå då? Jag kom hem med tandkräm och det är ju huvudsaken.

Jag kan bara tänka mig problemet för alla som gör reklam för tandkräm. Att få den att stå ut och bli mer eftertraktad när den är identisk med konkurrenterna. Jobbigt värre. Varför inte börja komma på nya namn på tandkrämer? Nya färger?

Den gulbruna tuben: Tandikräämo! Slogan: Tuben är ful men tänderna bli fina!

Kanske inte så genialt men definitivt annorlunda.

1 kommentar:

  1. Precis! Det är helt hopplöst att köpa tandkräm. Jag kommer aldrig ihåg vad det var man hade sist trots att man klämmer på den där tuben ett par gånger om dagen.

    Just nu har vi ... eh ... sensodyne tror jag. Fick hur många som helst gratis nämligen.

    SvaraRadera