Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


lördag 25 september 2010

Vad jag gör.

Denna helgen jobbar jag natt. Det är helgen innan min frivecka och just nu är det väldigt lugnt på jobbet. Lagren är fulla och så fort vi producerar någonting så tar det kostbar plats och det är tydligen inte så bra.

Detta resulterar i att det är ett väldigt lugnt tempo på jobbet.

Jag fick reda på häromdagen att det pulvret vi producerar i störst utsträckning har resulterat i att man har kunnat producera en elmotor med hög prestanda. Tydligen har problemet med elmotorer varit (och är fortfarande kanske) att de inte går så långt på en "tank" innan de behöver laddas igen. Samt att bilarna inte går så snabbt. Detta har det Oxfordbaserade företaget Yasa ändrat på och kommit fram till en miljövänlig motor som det är lite jävlaranamma i.

Jag hade kunnat citera en massa teknisk mumbojumbo här men jag förstår mig inte på det så det tänker jag inte göra. Jag kan istället bifoga en länk så kan de som är intresserade läsa själva. http://www.oxfordyasamotors.com/

Jag tycker det är fräckt att motorn ser ut som om den är hämtad från en scifi-film.

Många bilentusiaster är väl mot elmotorer av den anledning att de inte är så kul. De "låter" inte som en bil. Men jag kan tänka mig att ha en bil med en renodlad elmotor i framtiden. Så länge den har samma villkor i prestanda och räckvidd (kan man säga så? Hur långt man kommer på en laddning mot hur långt man kommer på en tank) som nu.

Äh, jag bifogar en liten film också.



Så det är på det sättet jag bidrar till miljön. Jag är involverad i att ta fram grundstoffet för att kunna producera en motor med nollutsläpp. Häpp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar