Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 8 september 2010

Pest eller kolera

Jag tycker det är rätt kul med pest-eller-kolera-lekar. Vi kör...

Scenario ett: Världen fortsätter som vanligt men du är osynlig och ohörbar. Du kan inte känna på en annan människa. Alla försök till kommunikation fungerar inte. Till exempel om du skriver på ett papper. Vanligt folk lägger inte märke till det när det händer och när de väl ser det ser det bara ut som klotter för dem. Annars kan du ta i saker som vanligt. O just det... Du åldras inte och du regenererar så du inte kan ta livet av dig. En evighet som "spöke"...

Scenario två: Tiden fryser. Alla människor står stilla. Fåglar hänger i skyn och du är den enda som inte är påverkad. Du kan påverka din värld måttligt. Du kan plocka upp en mjölkpaket och dricka mjölken till exempel men du kan inte "väcka" en annan människa att göra dig sällskap i tidlösheten. Du får leva hela ditt liv bland mänskliga statyer och tystnad...

Vad väljer du?

3 kommentarer:

  1. Jag väljer scenario ett!
    Vad väljer du?

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag hade valt scenario två... Jag hade nog inte stått ut i en evighet...

    SvaraRadera
  3. Men åh. Jag tänkte inte på att det var en hel evighet ju. Då får det bli scenario två.

    SvaraRadera