Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 22 september 2010

musiken av min vardag

Jag tillåter mig att vara lite teknikgeek för tillfället. Jag har upptäckt en gratisapp till min telefon (åhh... jävla appsnack...) som gör musik av ljud runt mig.

I botten ligger olika ambienta slingor eller beats som sedan byggs på av diverse ljudkällor. Sirener, skrikande målbrottskillar, mina harklingar med mera. Ljuden förvrängs och filtreras så de blir en naturlig del av musiken som allt eftersom jag förflyttar mig förändras till ett sant soundtrack till min vardag.

Jag är smått förälskad i detta och hade igång det när jag var och handlade på ica. kundvagnsrassel. skakade makaronförpackningar, barn som kallar på mamma. Allt blev musik.

Det finns också musik som förändras när man skakar telefonen, fingrar på telefonen och man kan givetvis också spela in sina alster.

Appen heter RJDJ. Kolla upp den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar