Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


torsdag 23 september 2010

Hjärntvätt

Det är ett nödvändigt ont men ibland måste man ta och göra en omformatering av datorn för att den ska krya på sig. En slags extrem detox kan man väl säga.

Min laptop har varit okry länge. Simultanförmågan är körd. Minnet är inte vad det har varit och den känns smått rörelsehindrad. Den har tendenser att när det blir lite mycket bara börja blaja och strula för att slutligen bara slockna för att strax vakna långsamt till liv igen. Om det hade varit en människa som hade haft de här symptomen hade man antingen hamnat på rehab, behandlingshem, mentalsjukhus eller behövt ta en lång skön semester. Min dator får en hjärntvätt.

Och folk säger: Så är det med PC. Och vissa säger: Köp en mac i stället. Då kommer du till det kraschfria förlovade landet där allt är frid och fröjd och snygg design.

Och jag är lockad. Men samtidigt... Jag var inne på en sajt och satte ihop en värstingdator till PC. Med allt lullull som tänkas kan. Med mer godsaker än vad man orkar stoppa i sig på en lördagskväll och den datorn kostade ca femtusen mindre än den mac jag spanat efter. Hmmm... What to do...

För övrigt kom jag på en skitbra idé till ett tv-program inatt innan jag somnade. Ska gå och skriva ner den nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar