Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


söndag 10 oktober 2010

Avatar: The last Airbender.

Jag såg hela den teckande serien av Avatar: The last Airbender och hade roligt. Jag sträckkollade och även om det var tecknat och det var en familjeserie så var det spännande. Det togs upp ett flertal filosofiska frågor och även om det inte visades direkt (det är ju trots allt en familje serie) så var död och elände närvarande.

Jag såg den för att jag visste att det skulle komma en spelfilm baserad på serien. M Night Shyamalan (eller hur det stavas) hade gjort den och jag ville se originalet innan jag såg den filmen.

Jag kollade på den första trekvarten. Sen kunde jag inte se mer. Det var mer än slakt av originalet. Det var en förolämpande misshandel följt av spott i ansiktet för att avslutas med att sticka ett glödgat spett rakt genom kroppen.

Regin var usel. Effekterna saknade action. Skådespelarna var kassa. Det var slött och oinspirerande. Vill ni se något bra. Se de tre teckande säsongerna. Se inte filmen. För allt i världen... Undvik den. Och den är baserad på första säsongen så det måste komma två till för att det ska bli fullbordat. Låt oss hoppas att det aldrig händer.

Jag är bara glad att jag inte betalade för att se den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar