Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 27 oktober 2010

Hur svårt ska det vara?

Med tanke på hur många rollspelsböcker jag nu skummat igenom och hur många bildsökningar jag gjort på google med olika sätt att skriva luftskepp så blir jag förvånad på hur få tillfredställande bilder jag hittar på just dessa.

Jag är inte ute efter zeppelinare. Jag är inte ute efter monstruösa kreationer hållna uppe av en myriad av propellrar. Jag är ute efter den typen av luftskepp som man osökt tänker på när man tänker steampunk. En frigatt med en stor jävla oval ballong ovanpå.

Men tydligen är det väldigt svårt att hitta. Så jag tänkte rita mig en istället. Det visade sig inte helle vara det lättaste. Jag får rita ett luftskepp som är långt borta så jag inte beöver lägga energi på detaljer som är omöjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar