Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


fredag 8 oktober 2010

Komp komplikationer

Jag har aldrig varit så fokuserad på att hålla koll på saker som semester och komptimmar. Nu kommer det snart bli förändringar på jobb. Vi ska inte stämpla längre. Vi ska vara ansvariga själva för vår arbetstid. Därför fixade jag igår nytt lösenord till det program jag inte använt på gud vet hur länge. Jag har alltid tyckt att mina chefer håller lite koll och säger nej till ledighet när jag inte längre har timmar att ta ut. Givetvis är det bättre att veta hur mycket timmar man har så man kan prioritera lite grann.

Jag tog ledigt då Nick´s hade bartömning. Nu har jag minus tolv timmar på mitt konto. Jag har bara två semesterdagar kvar. Jag ska ha fyra semesterdagar till jul... Ja inte nu längre verkar det som.

I dag ska jag jobba sexton timmar. Jag börjar vid två och kommer hem klockan halv sju imorgon bitti. Jag vill gärna ta åtta timmar natt i pengar men det verkar som om jag får rätta till mitt kompsaldo i stället. Attans. Det var ju pengar till nya datorn där...

Gänget ska till Malmö på irländsk pub den trettionde. Jag tänkte i min enfald att det bara är att ta ledigt. Tyvärr får jag nog hoppa över den...

1 kommentar:

  1. Och visst är det är traiskt att ens frihet räknas i siffror med kommateckan. Jag hade turen som endast valde att vara ledig 3 dagar i sommar, detta resulterar i att jag kan vara ledig 11,52 dagar i jul (om jag hara tur). Hade jag bara haft 0,48 dagar till .....
    Kram Marika

    SvaraRadera