Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 26 oktober 2010

Efter nyår åker goggles på.

Åter igen har suget efter steampunk drabbat mig. Och det känns som om jag efter nyår ska satsa seriöst på att få ihop ett spelgäng som vill spela rollspel med mig.

Just nu går min energi till Sommarkattsyndikatet men jag kommer kolla på en del filmer såsom: Tidsmaskinen, En världsomsegling under havet, Resan till jordens mittpunkt, Sherlock Holmes och så vidare. Jag har kollat på tvserier som handlar om artefakter och monster, jag har spelat tillräckligt mycket rollspel om varulvar och vampyrer för att få inspiration därifrån. Till och med små fragment av Dr Who tilltalar mig som inspiration till ett Steampunkrollspel med mycket inspiration från den viktorianska eran.

Jag vill verkligen gå all out. Kartor, handouts, böcker... Jag vill nog hålla det så mycket friform som jag kan men allt det där meckiga får jag gå in på sen... Nu är det bara inspiration som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar