Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 25 maj 2011

packning, pröjsning och planering

Flytten närmar sig med stormsteg och allting börjar kännas mer eller mindre avklarat. Vi har varit på tippen ett antal gånger och slängt sådant som vi inte vill ha kvar och inte kunnat sälja. I stort sett alla våra grejer som kan packas ner är nerpackade. Det är kläder och kök kvar som ska packas ner.

Denna månaden hade också alla som ville ha pengar av oss gaddat ihop sig. Dubbla hyror, CSN, fordonsskatt, el med mera som alla ville ha sin bit av den kaka vi kallar lön. Som tur var hade jag fått bonus på jobbet så det fanns resurser. Eftersom jag länge varit förberedd på vad räkningarna skulle gå på hade jag inte dåligt humör i morse när jag betalt allt. Jag brukar annars vara lite stingslig direkt efter jag betalt räkningarna.

Det känns sjukt att det bara är elva dagar till det stora flyttlasset. Sju tills vi får nycklarna.

Idag ska vi en liten inspirationsrunda på väla och ikea innan jobbet, för att se om man kan planera hur det ska se ut i det nya. Givetvis med handduken i högsta hugg. Är det international Towel Day så är det.


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar