Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 31 maj 2011

Ett spel där det är okej med läktarvåld

För ett bra tag sedan nu så köpte jag mig ett Blood Bowl-spel. Jag har spelat det förr och även om jag förlorade nästan varje match så gillade jag det. År har gått sedan dess och jag kände att jag var sugen på mer. Först var jag dock tvungen att måla gubbarna.

Jag har aldrig målat förr. Okej... En gång när jag var tolv kladdade jag lite lila på en spacemarine men det räknas inte. Eftersom jag varken hade färg eller kunskap så erbjöd sig Jens att hjälpa mig. Och resultatet av detta målande och pillande har gjort mig helt biten. Målandet och pillandet kommer i första hand. Spela match? Okej då, låt mig bara pensla klart det här först. Jag kanske har hittat mig den ultimata hobbyn...

Först målade vi människolaget som följer med spelet. Deras färger blev blått och vitt. Eftersom lag allt som oftast har namn har jag beslutat mig för att döpa mitt människolag till: "Marine Marauders"! Ståtligt värre.





Orkerna tog längre tid och är inte helt och hållet klara. Det är lite småpill och siffror på uniformen som fattas. Orkernas färger blev lila och brunt. Orker gillar också namn på sina lag så de fick heta: "Roofless Rippaz" (roofless som i ruthless då alltså).


Jag ser fram emot matchen.



Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar