Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


fredag 13 maj 2011

Strumpor får bekänna färg.

För några veckor sen köpte jag nya strumpor att ha på jobbet. Färgglada fina strumpor var det. Jag var trött på de slitna svarta strumpor jag hade i mitt klädskåp i fabriken. De som nästan alla har hål vid tårna och vars resår efter åren blivit frasiga och trasiga. Jag köpte dessa färgglada strumpor för att piffa upp det hela lite grann. Som i den där reklamen där det påstås att vi svenskar vill sticka ut lagom mycket.

Men det är skillnad på strumpor. Trots sin helhet och färg duger de inte. Något mina svarta gamla håsor gör bra är att hålla järnpulvret ute. Det gör inte dessa. I duschen får jag med stor möda nu skrubba bort den rost som täcker mina fötter.

Det blir att använda mig av de svarta igen. Svarta strumpor är förmodligen tätare än andra fotfodral.
Jag får sticka ut lagom mycket på hemmaplan istället.


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar