Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 20 december 2011

Sär Jul

Jag och Leona fick mandelmusslor som min syster bakat. De är jättegoda. Det är lite juligt och väldigt snällt av henne att ge till oss.





Men när locket åker på så börjar irritationen. Och det är inte för att jag inte får fler just då. Det är för att locket ser ut såhär:




Jul Godis. Kom igen! Fan alltså! Är det en bedömning att ett bindestreck skulle förstöra helhetsintrycket? Att typografisk och grammatisk korrekthet skulle göra burken fulare och julstämningen förstörd. Snarare tvärt om i min värld. Om det varit min burk så hade jag nog inte kunnat hålla mig från att plocka fram röd färg och pensel.

Eller så får jag hålla locket av och äta mandelmusslor hela tiden. Och det låter ju inte så illa.


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar