Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 28 december 2011

Sjuk jul.

Jag har varit sjuk i jul och knappt orkat eller kunnat äta nån julmat. Så till skillnad från alla andra är jag fortfarande sugen på det nu när jag frisknat till. Över julhelgen hade jag hög feber och en ordentlig förkylning. Snörvel, hosta och allt.

Men jag befann mig ändå i Höganäs, i barndomshemmet på julafton, med familjen. Vi tittade på Kalle som vanligt. Fast i år drack jag honungste för strupens skull i stället för glögg. En och en halv tallrik mat åt jag. Och då var det bara ytte pyttesmå portioner. Det är tur att jag var på julbord med jobbet bara några veckor tidigare och kunde stoppa magen full med julmat i alla fall en gång i år.

Jag fick jättefina klappar. Tack så mycket. Jag kan stryka en av böckerna på min önskelista. Jag fick också vin, vinglas, påslakan, pengar, anteckningsbok, en middag på restaurang, handduk, limpistol, skruvdragare... som också var på min önskelista. Jag har ju faktiskt varit otroligt snäll...

Jag gav igår en present till mig själv som jag längtat efter länge. En alldeles egen ipad 2. Jag har sparat pengar länge och just nu i december hade jag inte så många räkningar att jag slog till. Den är otroligt kul att leka med. Det ultimata hårda paketet.

Jag skulle egentligen jobbat lilla julafton och juldagen och tjänat lite pengar. Det blev ju inget med det. Det är otroligt tråkigt att vara sjuk. Men jag har sett en hel del film. Jag har läst en del. Men det blir tråkigt i längden. Nu är det bara hostan som inte riktigt vill släppa. Men jag har teer och halstabletter. Imorgon är det jobb igen.

Nu längtar vi till våren.


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar