Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


måndag 12 december 2011

Tjugofem dagar gick det.

Vad hände egentligen med mitt sockeruppehåll? Höll det en hel månad? Svaret är nej. Tanken var att jag skulle gå utan sötsaker till den andre december. Jag bröt på kvällen den förste advent. Den 27:e november. Jag och Leona hade lite kvällsmys och vi delade på en Ben & Jerrys.

Det var väldigt väldigt sött. Sen åt jag fram till den andre bara lite pepparkakor till kaffet fram till den andre.

Så ser jag det hela som ett misslyckande? Nej egentligen inte. Tjugofem dagar är ändå bra klarat. Och har jag ett nytt förhållande till godis och läsk nu, vilket var tanken med hela experimentet? Jo. Det tror jag. Jag dricker inte i närheten lika mycket läsk. Jag har ännu inte köpt en chokladsak när jag ändå är på affären. Jag har inte köpt lösgodis och inte frossat.

Fan vad duktig jag är!


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar