Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 18 april 2012

Att inte skriva

Man skulle ju kunna tro att det är lätt att skriva. Inte lätt att skriva en bok eller komma på ett briljant kåseri eller en bra krönika. Det i sig är inte det lättaste. Men att sätta sig ner och bara skriva... Det borde ju vara lätt. Datorn står ju där på skrivbordet full med en massa skrivprogram. Tangentbordet och musen funkar som de ska och stolen intill skrivbordet är lika bekväm som den alltid är. Så vad är problemet? Jag vet ju vad jag ska skriva på. Min än så länge titellösa bok. Jag har ju fått idéer.

Men än så länge idag har jag handlat på två ställen. Diskat. Jag har bytt lysrör i köket, som jag också fick gå iväg och införskaffa tillsammans med en ny glimtändare. Jag har talat med Malmö Högskola. Beställt visitkort har man också gjort. Jag har ringt min syster. Jag har sorterat i hyllor. Jag har dammsugit. Allt utom att sätta mig ner och skriva. Att man blir så effektiv av att inte göra något...

Det ska bli skrivet minst en sida idag. Lite på min bok. Jag har bara ett telefonsamtal till jag ska ringa. Och så ska jag träna i eftermiddag. Och göra fruktsallad. Och så är det ju middag... Men jag går inte och lägger mig innan jag skrivit något. Vad detta än är.


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar