Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 18 april 2012

Nu grönskar det.

Det börjar likna nåt på våra fönsterbräden här hemma. Vi har varken balkong eller trädgård så vi får ta krukor och burkar som vi kan få tag på och hoppas så in i helsike på att katterna förblir ointresserade av våra nyttoplantor.




I köket har vi mest. Oregano, timjan, persilja, rosmarin och silvertimjan. Och så en Lavendel också.




I sovrummet har vi jordgubbsplantor från min syster och svågers trädgårdsland och så odlade Leona lite krasse i ett par gamla kaffeburkar.





Vi har inte jättegröna fingrar nån av oss. Men det känns som om att växter man har nytta av och använder till annat än att bara titta på gör sig själva påminda på ett annat sätt som gör att man faktiskt kommer ihåg att vattna och se efter. Jag har haft gröna fingrar en gång för länge sen så jag hoppas kunna utveckla det igen. Gott är det i alla fall. Och gott luktar det. Och gott ska det smaka när man kan resa sig ur sängen på morgonen och stoppa i sig ett par bär, färska från plantan.

Jag var lite inne på att fråga hyresvärden om vi inte kunde få en liten bit av rabatten på gården. Men det kanske inte hade varit en så bra idé med de andra hyresgästerna som springer där. Och hundar som går och pinkar i rabatten och så. Större trädgårdsland får alltså vänta några år.


Följ min blogg med bloglovin

1 kommentar:

  1. Jag tycker ni skall fråga hyresvärden.

    Jag har en kompis som tänkte i liknande banor, han och sambon odlade till sist överallt på gården, sedan fick grannarna lite grann av skörden. Och urin är utmärkt gödningsmedel - det kallas guldvatten.

    Växterna ser ut att trivas bra! Prova melon. Det växer fort och har vackra blad och slingrar sig. Och har ni tur får ni något att äta också.

    SvaraRadera