Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


lördag 28 april 2012

Ungkarlsmat

Det händer nog oftare än jag vill erkänna, även om det nuförtiden inte är ofta alls. Den där ungkarlsmaten som är den ensamme mannens paradrätt. För många är det köttbullar och makaroner. För andra är det varma mackor. Det är ingen av dem jag hänfaller åt när jag djupt nersjunken i någon hobby för sent upptäcker att tiden förflyter utan att jag är medveten om den, och överraskat inser att jag snabbt måste äta något innan jobb eller annan aktivitet. Min självklara ungkarlsmiddag är Chorizo (eller annan korv) med potatissallad och ketchup. Det är inte världens godaste men det känns som det är mer rekorderlig mat än köttbullar och pasta i alla fall.




Jag får se till att komma på något gott att äta imorgon och sätta mat och sov-klockan så att jag inte glömmer bort tiden igen. För även om korv och potatissallad är helt OK så är det inte så gott två dagar i rad.


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar