Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 20 april 2011

Game of Thrones

Första avsnittet sågs igår kväll.

Jag måste erkänna att jag inte vet om jag gillar det egentligen. Visst, det är väldigt snyggt gjort. Miljöer och kostymmässigt. Det har potential till att bli något.

Det jag gillade var att det inte var snällt. HBO har ju gjort serien så självklart är det en hel del full frontal nudity med. Det känns som att det antingen är bossarna på HBO som kräver en hel del flashing av bröst i alla deras serier eller att alla som gör serier på HBO flashar bröst för att man får. (Nu säger jag inte att det är något fel med bröst.) Som sagt... Serien är inte snäll. Första avsnittet har redan betat av hån av bastarder, avrättning, incest och barnamord. Man har fått en aning om ett politiskt spel som kanske kan bli något.

Det är heller inga dåliga skådespelarprestationer. Men det jag har hakat upp mig lite på är att alla i serien känns så omotiverade. Liksom som om allting sker på rutin. Eller så är det jag som sett och läst för mycket fantasy, men det tror jag inte. Det kanske tar ett par avsnitt att komma in i serien...

Handlingen? Norröver finns en stor vägg och bakom den är det alltid vinter. I vintern gömmer sig hemska ting. Kungens närmaste man har dött och vill ha mannen som vaktar väggen till ny närmaste man. Han vill inte lämna fru och barn. På andra sidan havet finns den gamle kungens barn och vill ha tillbaka det som de ser som rätteligen sitt. Prinsen i alla fall... Prinsessan är mer en handelsvara...

Jag måste säga... Har inte intrigerna och skådespelarnas trovärdighet ökat efter avsnitt tre så lägger jag ner. Vilket hade varit synd med tanke på att jag sett fram emot Game of Thrones rätt så mycket.


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar