Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 5 oktober 2011

43LR-Z1

Jag ska spelleda ett litet gäng i Star Wars-rollspel på lördag. Det hela baseras på en gammal blogg jag och en kompis hade som hette 40+ i rymden. Ett sci-fi scenario om vad gubbar gjorde när de istället för hästsvans och hoj, skaffade ett begagnat rymdskepp för att känna sig unga igen.

Som en liten bonus har jag ett tag pillat lite smått med att bygga en modell av skeppet de kommer ha i spelet. Det är alltid skoj med det där lilla extra, även om det är en rostig och lappad ursäkt till skorv. Vad kan man förvänta sig? Nytt ex av senaste modellen av lyxkryssare. Don't think so. Ett kasserat gammalt lastskepp från Gud vet var är svaret på frågan. Givetvis följer bilder på åbäket.

Jag är rätt nöjd med rosteffekterna.

Som vanligt är det AdLibris-kartong, lim, spackel och färg. Denna gången användes också tandpetare, grillspett och korkar från varierande petflaskor.

1 kommentar: