Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 19 oktober 2011

En sättekasse

När jag var liten hade vi i hallen, hängandes på väggen, en sådan här:




Vi har alltid kallat det för sättekasse. Det heter med största sannolikhet något annat då det är det danska namnet för den vi använt.

Leona och jag var ute på en promenad då jag såg denna i en second handbutik. Mitt huvud fylldes av nostalgi och nya idéer och den fick följa med oss hem. Den ska upp på väggen och fyllas med pryttlar, pinaler och andra roliga små saker man kan tänka sig. Vilket fynd.

Följ min blogg med bloglovin

1 kommentar:

  1. Det heter kasthylla på svenska. Kanske för att man kastade i tryckerityperna i farten.

    Sådana är jättefina och kan bli ett riktigt pysselprojekt i sig självt. Man kan ju exempelvis måla hyllan och klä facken i fina papper eller tapeter.

    SvaraRadera