Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


fredag 7 oktober 2011

Det blev en hemmadag

Egentligen hade jag tänkt bege mig till Malmö idag. Ett besök på SciFi-bokhandlen var det tänkt. Jag vill köpa en bok. Wise mans fear av Patrick Rothfuss. Det är andra delen i böckerna om Kvothe Kingkiller.

Men lathunden i mig började dra. Jag kollade in sfbokhandelns hemsida och såg att de ändå inte hade boken i lager. En resa till Malmö hade inneburit en lunch och eventuellt andra böcker och rollspel eller warhammerprylar som hade följt med mig hem trots att jag egentligen inte har råd. Jag beställde boken istället, så kommer den så småningom. Jag spar pengar... Eller låter bli att göra av med dem snarare...

Jag stannar hemma idag och förbereder lite grann inför rollspelet imorgon. Tar det lugnt och kanske kollar på en film.

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar