Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


torsdag 6 oktober 2011

Vad blir det till middag?

För länge har jag varit lite lat när det kommer till matlagning. Det är inte så att jag inte gillar det men det har varit brist på inspiration och fantasi. Och ork... Leona var i början av vårt boende i Helsingborg veckopendlande till Kristianstad och då åt jag middag på jobb eller enklare rätter.

När Leona började bo hemma igen så har hon tagit huvudbördan i köket. Eller, fått ta den, rättare sagt. Jag har antingen inte tänkt på att det ska lagas mat förrän jag är hungrig och vill ha något omedelbart eller så har Leona planerat något jag inte vet hur det ska göras och... Jag slutar här innan de dåliga ursäkternas kavalkad sätter igång på allvar. Jag borde laga mer mat.

Jag vill gå en matlagningskurs. Mest för att lära mig vad som händer om jag gör si och så och varför. Men det är lite brist på såna kurser. Det är mest: Lär dig laga de här tre indiska rätterna. Eller: Lär dig laga den här thailändska måltiden. Det är inte det jag är ute efter. Det får helt enkelt bli trial and error som får fungera.

Idag jobbar Leona eftermiddag och jag är ledig. Hon kommer hem vid åtta och då kommer jag redan ha ätit. Men kvar kommer det finnas Quorn- och kikärtspanna med äpple och valnötter. Det låter gott. Hoppas det blir det också. Nu ska jag ut i köket.

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar