Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


torsdag 25 november 2010

Episka sagor

Det kommer nästa år släppas ett nytt seriemagasin. Jag hörde om det på radion. Ett seriemagasin fullt till bredden med episka och storslagna serier fulla med färg, fart och fara. Fantasy, sci fi, manga och gud vet vad.

Det låter intressant. Skaparna på kolik förlag har sett en trend bland serieskapare. Att de börjar bli trötta på de verklighetstrogna, närmast dokumentära serierna som fins just nu. Även om de också är bra. Jag gillar serier som Rocky och Elvis. Och det finns en hel del jag inte läst.

Jag prenumererar på tidningen Pondus. Något som jag funderar på att sluta med. Själva huvudserin har bara ett fåtal ljuspunkter och min favoritserie har bara ett fåtal sidor till sitt förfogande. När serien "M" får en egen tidning så prenumererar jag på den.

"M" är också till viss del självbiografisk men tecknaren Mads är så galen. Hela serien är full med talande gummikycklingar, ninjor, Boba Fett, ghostbusters, telefonförsäljare, norska försvaret och så vidare. Här är ett exempel på vad jag talar om. Han har blivit hemsökt av sin flickväns guldfisk och fått tag på några som kanske kan hälpa till.

http://www.start.no/m/?m=20050201

Givetvis bifogar jag en länk till kolik förlag också.

http://www.kolikforlag.se/utopi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar