Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


lördag 13 november 2010

Testing testing

Detta är ett test för att se om saker fungerar som jag hoppas de gör. Inslaget är en liten snutt inspelad när jag leker med min kaossilator och ett munspel.

Redigering: Mitt i natten.

Att lägga upp en m4a-fil som video kanske inte var så bra idé. Det fungerade helt enkelt inte och varför skulle det? Det jag istället fick göra var att ladda ner ett litet behändigt program som konverterar om ljudfilen till en mp3fil som jag sedan fick köra genom windows moviemaker för att göra en film utav det. Inte alls bökigt. Men att bara lägga upp ljudfiler är tydligen inget som blogger pysslar med längre.

För att det inte bara ska vara svart i filmen lade jag in bilder från min steampunkmapp med persongalleri.

Nu säger jag inte att jag på långa vägar är bra på att skapa musik än och det är bara en minut värt av lek. Samt att slutet är tokigt. Men det är sånt som händer när man spelar in med hjälp av ett röstmemoverktyg.

1 kommentar: