Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


lördag 13 november 2010

Ett nödvändigt inlägg

När jag bäddade in youtubeklipp i det förra inlägget så stack de ut över kanten och dolde min sidomeny. Det går ju inte för sig. Oordning och kaos är oacceptabelt.

Jag beslutade mig för att ändra detta och började titta på koderna för det inbäddade inslaget och insåg kvickt att jag inte begrep något alls om hur man skulle ändra storlek.


Så istället blev det här inlägget till som skickar ner de stora filmklippen under min meny och där kan de ta all plats de vill.

Häpp.

Nu kan dagen fortsätta på ett okomplicerat sätt. Hoppas jag. Jag har ett nytt gammalt datorspel som jag vill spela och min dator har lite strul med Windows installer. Hoppas inte det resulterar i vredesutbrott hos teknikinepta lilla jag.

1 kommentar:

  1. Det är inte så svårt att ändra storlek på klippen från youtube.

    När du klickar på "bädda in" finns 4 olika alternativ samt ett där du själv anger storlek. Jag brukar ta det sistnämnda eftersom jag vet att 500 pixlars bredd blir perfekt i min blogg. Om du vill kan du också välja färg på klippens ram - det är bara att klicka på det du vill ha.

    Du får prova dig fram vilken storlek som passar här om du inte vet bredden på inläggen.

    SvaraRadera