Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 14 december 2010

Att en liten lampa kan göra så mycket.

Igår hade jag tydligen glömt en liten lampa i bilen igång. Resultatet av detta var att batteriet var stendött i morse när jag skulle till jobb. Jag fick ta bussen och blev nästan tre timmar sen. En positiv sak var i alla fall att jag slapp betala då biljettskrivaren var sönder. Alla som hade kort fick pröjsa men jag med mina kontanter fick en freeride.

Min far var otroligt hjälpsam och skjutsade mig hem. Jag skulle egentligen lånat en batteriladdare men den hade han lånat ut för tre månader sen och inte fått tillbaka än. Typiskt. Det vi fick göra var att knuffa ut bilen och sätta gång med startkablar. För att se till att jag förhoppningsvis har lite kräm i kärran i morgon körde jag en långrunda utan någonting igång. Inga fläktar, ingen värme, ingen radio... Ingenting.

Nu fryser jag men har kaffe som puttrar i bryggaren och fått på mig mysbyxor. Jag ska sätta mig och lyssna på musik och bara slappa ett tag. Förhoppningsvis blir det rep ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar