Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


lördag 4 december 2010

Warp speed... Njae...

Det snöade kraftigt när jag körde hem ifrån jobb i morse vid sextiden. Det vräkte ner. Det enda som är lite roligt med det är att om man sätter på helljuset och kör lite fortare så ser det ut som man kör i warpspeed.

Jag hade inte mycket sikt. Jag såg kanske sex meter framför mig och efter det var världen som uppslukad av mörker. Som om det just då bara fanns den lilla biten väg jag körde långsamt på. Det var obehagligt men samtidigt väldigt spännande på något sätt.

Jag kände mig trygg med att jag kört den vägen nästan varje dag de senaste åren. Man har lärt sig svängarna och sånt. En bit av vägen händer det ofta att rådjur skuttar över som vårdslösa fotgängare. Det gjorde de inte imorse som tur var. Jag hade inte sett dem komma.

Men jag kom hem i trygghet. Lade mig att sova och nu ska jag äta frukost. Det blir jobb inatt igen. Jag hoppas det inte snöar mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar