Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 21 december 2010

Boken är klar. Färdig! Avslutad.

Jag hade som nyårslöfte förra året att bli klar med min bok Sommarkattsyndikatet. Under året har jag haft korta och intensiva skrivperioder med långa mellanrum. Det har också varit lite svårt då jag bara hade ett hum om hur den skulle sluta trots att jag redan skrivit slutet.

Jag har tvivlat på att jag skulle hinna bli klar innan nyår. Men idag hände något. Jag vaknade och åt frukost och satte mig sedan och skrev. Historien började skriva sig själv och helt plötsligt var klockan sex på kvällen. Leona ringde när jag satt och pusslade ihop det gamla slutet med det nyskrivna som ledde upp till det.

Ja... Boken är klar. Vem kunde tro att det jag satt och klottrade i en anteckningsbok i Göteborg, sommaren 2007, medan jag väntade på att mina kompisar skulle vakna skulle bli en färdig bok.

Jag tror att anledningen att jag haft svårt att avsluta har varit att jag inte ville lämna mina karaktärer. Efraim Lavendel och Karin Lilja. Och en hel del fler... Men allting har ett slut. Nu ska jag bara få den utgiven också. Det är drömmen.

Den kanske inte är så lång. Men det är min första bok. Den blev 169 A4 lång. Totalt 81329 ord vad de nu innebär... Dessa ord är fördelade på tretton kapitel och fyra intermezzon.

När jag skriver detta är jag precis färdig. Jag har sparat allt i ett dokument kallat "Sommarkattsyndikatet klar" Det känns konstigt att inte ha det utspritt i flera dokument. Att inte behöva klia sig i huvudet längre och skissa i anteckningsböcker för att få rätt på parallella tidslinjer. Sagan har fått sitt slut. Nu ska den skrivas ut.

Okej... Kanske inte just nu. En annan dag... Innan nyår... Nu ska jag fira med en whiskey. Hurra för mig.

2 kommentarer:

  1. Ja hurra för dig! Tänk, du har faktiskt skrivit en bok, makalöst ju. Grattis och njut av ditt arbete.

    SvaraRadera
  2. Grattis!!! :D

    Fyfasen vad skönt det måste vara...

    SvaraRadera