Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


söndag 26 december 2010

Mat mat mat och sen ingenting.

Det är annandag jul och jag sitter på jobbet.

Det har varit en god jul. Onsdagen den 22a spelade jag och Basse på hans jobbs julfest. Då blev det julmat. Lille julafton blev det lite julfirande hemma hos mor och far. Då blev det också julmat. Självaste julafton firade jag i Kristianstad hos Leonas familj. det var väldigt trevligt. Då blev det givetvis också julmat. Sammanfatningsvis så blev det en massa ätande. Igår hade jag julmat till frukost. Sen åt jag ingenting mer på hela dagen förutom en snickers i bilen hem.

Vågen här på jobb säger att jag inte gått upp mer än ett kilo över julen. Men byxorna spänner en hel del. Men jag säger att det är på grund av att de är nytvättade.

På fredag är det nyår. Då kommer vi ha lägenheten full med folk. Innan dess ska lägenheten städas. Jag sitter och väger alternativen att ta lite om dan eller ta en ordentlig superstädning på torsdag... Förmodligen blir det båda delarna.

Leona jobbar vidare i Kristianstad och vi ses inte förrän på fredag eftermiddag. Det är trist. Lägenheten är större nu känns det som. det är tur att jag har katterna att prata med. Oj vad tragiskt det lät... Men är älsklingen borta en längre period så blir det lätt tråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar