Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


torsdag 2 december 2010

Vila med sällskap

De dagar då jag ska jobba nattskiftet brukar jag ta och vila på soffan i cirka en timme innan jag ska iväg. Ibland är TVn på, ibland inte. Ett som är säkert är att våra kelna katter är framme. Speciellt Frida som har mig som storfavorit. Ikväll började hon vilostunden med att lägga sig på mitt ansikte. Det tog dock inte många sekunder innan vi fann ett alternativ som var bekvämt för oss båda.




Att sova tätt ihop med en katt är så rogivande. Deras spinnande kan vara sådär lätt sövande och de är så mjuka. Det bästa är när katten också somnar och inte tröttnar och skuttar iväg så fort jag somnat och därmed väcker mig.

Frida somnar också ofelbart i mitt knä varje gång jag sätter mig och skriver.

1 kommentar:

  1. Underbar bild. Att sova med en katt är bland det mysigaste som finns.

    SvaraRadera