Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


torsdag 30 december 2010

Att testa sina gränser

Det är jag som fixar desserten till nyår. Det blir vinbärstårtor. Den ena har jag bakat förr och tar itu med i morgon förmiddag. Den andra har jag bakat ikväll. Det är bara lite finishing touches som ska fixas imorgon.

Och skoja om jag har multitaskat. Aldrig förr har jag haft igång så många skålar, kastrull, vispar och ugn samtidigt. Det kändes som om receptet skrevs för en person med sex armar eller kanske två personer. Eller bara någon med mer erfarenhet i bakandets konst än vad jag har.

Nu har det i alla fall gjorts mousser som ska ligga i lager på en tårtbotten. Jag hade kanske lite dåligt tålamod mot slutet. Det understa lagret var nog inte så stelt som det skulle vara innan man hällde över det översta. Men eftersom tårtan ska frysas så gör det nog inte så mycket att lagrena inte ligger parallellt med varandra. Det kommer nog inte glida isär. Det ska bli lite spännande imorgon när jag ska göra gelén som ska täcka toppen.

Det är kul att testa sina gränser i köket lite grann. Att inte bara köra på säkra kort. Blir det äckligt... (vilket det inte kommer att bli.) får vi alla bara en tårtbit mindre till efterrätt.

Det enda som ska göras ikväll är att hämta bord och stolar hemma hos Basse och Jeppelina. Sen är det slappe som gäller. Man ska ju orka vara uppe sent imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar