Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


fredag 24 december 2010

Om man tänker trailer blir det inte lika farligt.

Idag är den här. Julaftonen...

Denna julafton kör jag inte till Höganäs. Denna julen ska jag fira i Kristianstad hos Leonas familj. Det kommer bli jättemysigt om jag kommer dit. Detta året har snön valt att lamslå i stort sett all trafik i södra Sverige. Många småvägar är avstängda och igår så fick jag reda på att det är som en snövägg i Tyringe. Alltså har jag fått tänka ut en alternativ rutt som inte är en för lång omväg.

Jag tänkte köra mot östra Ljungby och sedan motorvägen upp till Örkelljunga. Därefter raka vägen genom Hässleholm och sedan Kristianstad. Även om det känns lite oroligt att ge sig ut på vägarna när man hör om lastbilar som rullar runt och diken folk har hamnat i så känns det mindre otäckt om man ser lite grann på det som ett äventyr. Tänk filmtrailern...

One man... In his car... His love, far away.... Between them: blizzard of the century. He arms himself with a shovel and a blanket just in case... Will he be there in time with the christmas presents and the danish julkål his mother gave him? What are the dangers he will be facing in the wintery roads of Skåne? Will there be only crap on the radio?

Watch this winters blockbuster featuring Kent Johnsen as Kent Johnsen in...

DRIVING TO KRISTIANSTAD EVEN THOUGH IT IS A LITTLE DANGEROUS

Fan... Och jag har biljetter till premiären... Front row liksom. I 3D... Nu låter det inte lika hemskt.

God Jul på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar