Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


fredag 9 juli 2010

Baka baka kaka. Vem ska kakan smaka?

Leona har kalas på söndag och kommer göra en massa god mat. Jag kommer väl hjälpa till en del men först och främst har jag tagit på mig bagarmössan. Idag och imorgon ska det bakas kakor till kalaset. Det var ett litet tag sedan jag bakade senast men det är ju inget man kan pyssla med var dag heller.

Det kommer bli blåbärskaka, chocolate chip cookies med vit choklad och ingefära och klassikern kokosdrömmar. Hemmet kommer lukta så gott idag. Sen är problemet bara att kakorna ska räcka till söndag.

Jag har precis stoppat i mig min frukost. Jag har en kopp kaffe kvar sen ska jag infrskaffa mina ingredienser. Jag tar det lugnt. Ingen stress på mina lediga dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar