Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


fredag 23 juli 2010

Crazy Heart



Vi såg Crazy Heart i går kväll. Basse hade redan sett den och vi har repat in en av låtarna från filmen så jag tänkte att jag borde se filmen innan jag sjöng en av låtarna från den framför publik.

Filmen handlar om den gamla försupna och halft bortglömda föredetta stora countryartisten Bad Blake. En gång fyllde han konserthallar. Nu får han spela på bowlinghallar och sjaskiga barer. En av hans föredetta bandmedlemmar, Tommy Sweet, spelad av Colin Ferrell, har nått stjärnstatus med Bads gamla låtar vilket genererar en hel del bitterhet. Det enda ljusa i hans liv är journalisten Jeannie, Maggie Gyllenhaal, som han blir förälskad i.

Jeff Bridges anser jag är klockren i rollen. Och musiken är det främsta skälet man älskar denna filmen. Men inte bara därför. Sättet som Bad tittar längtande på en whiskeyflaska i butiken när han bara har tio dollar på fickan, eller hur han verkar slappna av när han leker med Jeannies son. Underbart.

Se filmen. Hör musiken.
En trailer:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar