Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 20 juli 2010

Konst på ställen det behövs

Man kan säga vad man vill om klotter och grafitti och alla har en åsikt, för eller emot. Jag kan erkänna att när jag ser tags satta på platser som bara är dumt så stör jag mig oerhört. Eller när någon har skrivit "KUK" på en parkbänk. Det är inte utan att man undrar lite grann... Kuk vadå? Menar du att bänken är en kuk eller att din kuk har varit i direktkontakt med den och i så fall varför?

Grafitti längs tågrälsar älskar jag. Jag minns när jag var liten och tog tåget till Köpehamn. Det var då jag först uppmärksammade det. Färgerna. Formerna. Det var förbjudet fick man veta och att det var så fint gjorde det ännu mer oförståeligt.

Jag gillar det fortfarande. Och sådant "klotter" som jag bifogar på bild älskar jag verkligen. Folk som tänkt till lite och skapat konst med en mall och en sprejburk. Alla bilder från hackedirl.com





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar