Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 7 juli 2010

En fortsättning. En nystart.

Ibland krävs det förnyelse och här är min nya blogg som jag kommer skriva i hädanefter. Jag har känt ett tag att det var dags att förnya sig. Dels för att bloggplatsen krävde mer eller mindre att man skrev vid datorn. Inget fel i det. Men med blogspot kan jag uppdatera från mobilen lättare. Jag har lättare att slänga upp bilder samt att jag har ett behov av förnyelse.

Det är egentligen en småsak också men en av anledningarna jag valde bloggplatsen var för att den var reklamfri. Något som inte varade länge.

Så nu har jag skippat LordK. Ett alias som jag delade med en massa andra, till exempel en norsk dödsmetallsångare. Jag använder mig inte av Kindtand. Ett öknamn som blev ett smeknamn som blev ett internetnick. Jag satt och funderade på vad man kunde kalla den nya bloggen. Men det är svårt att komma på något som inte antingen låter för mesigt eller som något ur en buskis. Samtidigt vill man inte ha för nichad titel. Titeln "Perfekt slag" hade indikerat på en rollspelsblogg som dessutom hade varit missvisande då jag konstant har otur med tärningarna.

Detta är min nya lekplats, dagbok, krönikosamling, bilddaggbok, plats för recensioner av musik och böcker, och vem vet vad mer.

1 kommentar:

  1. En nystart är bra. Det behövde jag efter att ha bloggat under några år på min förra blogg där jag hade ett annat alias.

    Blev ju nästan rädd för att du skulle sluta blogga.

    SvaraRadera