Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


måndag 26 juli 2010

Jag avskyr autogiro.

Återigen har jag upptäckt hur otroligt slarvig jag kan vara. Återigen har jag blivit påmind varför företag gillar och jag INTE gillar autogiro. Jag betalade mina räkningar idag och upptäckte attthe Phonehouse har dragit 245 kr. Detta är något som hänt och jag inte hållit koll på så jag beslutade mig för att ringa dem och höra vad detta var för räkning. Det visar sig att när jag köpte min förrförra mobil där så aktiverade de en ny försäkring för den nya mobilen men frågade inte om jag skulle avaktivera den gamla försäkringen eller överföra den till den nya mobilen istället. Och jag mitt nöt har tydligen inte påpekat det då heller.

Den senaste försäkringen för min förra mobiltelefon var avaktiverad. Det minns jag att jag gjorde när jag köpte min iphone. Men att de då inte har upplyst mig om att jag har en gammal försäkring som legat och tickat sedan 2006. Den borde sagts upp 2008 när jag skaffade min nya mobil. TVÅ ÅR! 245 kr i månaden. Det är efter en hastig titt på miniräknaren 5880 kr rakt ut i sjön. Nästan sex papp för en mobil som försvunnit i någon låda någonstans. Det gör mig så arg på mig själv. Och på Phonehouse som låtit bli att fråga om de ska avsluta saker från 2006 när jag ber dem avsluta allt som har att göra med min senaste mobil. Nej jag bad inte om det uttryckligen men vad fan... Lite vett och fair play får man väl ändå ha. Nu är det inte mycket att göra åt.

Jag är extremt motvillig till autogiro. Jag tar hellre de extra minuterna runt den tjugofemte att betala mina räkningar och ha möjlighet att reflektera vart pengarna går än att låta dem susa bort i ettor och nollor utan att jag har direkt koll om jag inte vill logga in och bläddra i flikar på internetbanken.

Nu ska jag vara butter ett tag. Jag kommer skaka på huvudet och tänka på vad jag kunde använt 5880 kronor till idag. Bröllop? Semester? Ny dator? Trisslotter. Suck.

2 kommentarer:

  1. Fan vad surt! Men jaja. Det var då. Nu händer det inte mer.

    SvaraRadera
  2. Nathalie Åkesdotter Lundin-Ek28 juli 2010 kl. 09:44

    Cirka 120st öl kunde du har druckit. Doh!

    SvaraRadera