Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 13 juli 2010

Vi gömmer oss under sängen.

I går kväll hade vi tänkt gå ner på en brygga vid ån med lite vin, ost och kex när jag kom hem från jobbet på kvällen. Tji fick vi. Det regnade. Som vanligt.

Det är nämligen så att åtta gånger av tio när jag och Leona planerat att göra någon form av utomhusaktivitet, picnick, utflykt, promenad... Så har det varit nederbörd. Har vi av någon anledning spontant gett oss iväg så kan det vara strålande solsken. Jag börjar misstänka att det finns högre makter och att de vill irritera röven av oss.

Nu blev dt ju mysigt ändå på vår balkong med lite tända ljus och vindruvor ost och ett och ett halft glas vin. Men ändå. När blixten lyste upp natthimlen och åskan hördes rulla i fjärran kunde jag bara tänka på... Bara inte semestern regnar bort... För säkerhets skull höjde jag rösten lite grann och liksom tittade upp mot himlen och sade: "Du Leona... Vi spenderar all ledig tid under sängen i sommar, bara så du vet." Men jag fick inget tecken att någon hörde och gick på lögnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar