Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


fredag 10 februari 2012

Hålla balansen.

Idag deltog jag i min första gruppträning på gymmet. Body Balance. En kombination av tai chi, yoga och pilates. Här är info.

När man ser kinesiska tanter på tvn som står och gör tai chi så ser det så lugnt ut. Så smidigt och inte jobbigt alls. Det är det. Mina knän och lår dunkade och tjöt efter halva passet. Stå på ett ben? Jag som måste hålla mig i nåt när jag ska ta på mig en strumpa... Och just där har man anledningen.

Jag började träna, inte för att bli ett muskelberg eller bli hipstersmal. Jag vill ha en fungerande kropp. Jag vill orka mer och vara piggare. Jag testade Body Balance mest för att se om det kunde vara något. Efter att ha andats och vinglat mig igenom ett pass inser jag att detta kräver och ger kroppskontroll. Balans. Det är något jag tänker fortsätta göra.

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar